Πολλές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου επικεντρώνονται στις πωλήσεις των προϊόντων τους, την εξυπηρέτηση των πελατών και τις γρήγορες παραδόσεις. Η συσκευασία των προϊόντων έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Dotcom Distribution, το 60% των ερωτηθέντων θα μοιράζονταν ευχαρίστως στα social media τη φωτογραφία της συσκευασίας ενός προϊόντος που αγόρασαν αν την έβρισκαν ξεχωριστή. Αυτό σημαίνει δυνητικά μια αύξηση 60% των πελατών που μπορούν να επηρεάσουν φίλους και συγγενείς να αγοράσουν το συγκεκριμένο προϊόν. Εναλλακτικά, μπορούν να ποστάρουν τη φωτογραφία σε άλλα sites κοινωνικής δικτύωσης και να επηρεάσουν άλλους πελάτες.
Το Dotcom Distribution Packaging Report 2015 μελετά κατά πόσο η συσκευασία των προϊόντων που παραγγέλνονται και αποστέλλονται ηλεκτρονικά επηρεάζει την εικόνα της φίρμας και μπορεί να μετατρέψει τους καταναλωτές σε «διαφημιστές» των προϊόντων στα κοινωνικά δίκτυα. Η έρευνα έδειξε πως το 39% των ερωτηθέντων είχε μοιραστεί στο παρελθόν φωτογραφία ή βίντεο της νέας τους αγοράς, χρησιμοποιώντας κυρίως το Facebook (84%), τοTwitter (32%), το Instagram (31%), το YouTube (28%) και το Pinterest (20%).
Κύρια σημεία της έκθεσης:
Οι συσκευασίες που μοιάζουν με συσκευασίες δώρου, έχουν λογότυπο της φίρμας ή είναι πιο προσεγμένες από μια απλή συσκευασία από καφέ χαρτόνι, ξεπερνούν τις προσδοκίες των πελατών και καταγράφονται σαν μια ευχάριστη εμπειρία.
Ο ενθουσιασμός που προκαλείται από ένα προϊόν με προσεγμένη συσκευασία ωθεί τους πελάτες στο να μοιραστούν την εμπειρία τους στα social media.
Οι καταναλωτές ψάχνουν στα social media σχετικό περιεχόμενο που έχουν «ανεβάσει» φίλοι και γνωστοί τους όταν θέλουν να αγοράσουν ένα προϊόν διαδικτυακά.
Οι περισσότεροι καταναλωτές παραδέχονται πως επηρεάζονται στο να πραγματοποιήσουν μια αγορά από μια φωτογραφία ή video προϊόντος που είδαν κατά την online αναζήτησή τους.
Μια ποιοτική συσκευασία προσφέρει την ευκαιρία στον αγοραστή να τη μοιραστεί στα social media και αυτές οι φωτογραφίες ή video μπορούν να προσελκύσουν νέους πελάτες.
Μερικές ιδέες για το πως μπορείτε να ενσωματώσετε τα συμπεράσματα αυτά στην υπάρχουσα παραγωγή σας:
Προσθέστε μια προσωπική πινελιά
Ένα προσωποποιημένο μήνυμα ή στίκερ θα δυναμώσει περαιτέρω την εμπειρία του πελάτη και θα του δημιουργήσει μεγαλύτερο ενθουσιασμό για τη συγκεκριμένη φίρμα προϊόντων. Εάν το μήνυμα ή στίκερ τοποθετηθεί μάλιστα μπροστά και στο κέντρο θα έχει ακόμα μεγαλύτερο αντίκτυπο, καθώς θα είναι ορατό κατά το ξεπακετάρισμα
Χρησιμοποιείστε ποιοτικές συσκευασίες Η συσκευασία θα πρέπει να αποτελεί μέρος της εμπειρίας, όχι απλά μέσο μεταφοράς του προϊόντος. Μια όμορφη συσκευασία βελτιώνει την εικόνα του προϊόντος και της φίρμας συνολικά
Σκεφτείτε πέρα από το απλό «καφέ κουτί» και αναθεωρείστε την άποψή σας για την ποιοτική συσκευασία. Η ποιοτική συσκευασία δεν είναι κατ’ ανάγκη ακριβή, ούτε πρέπει να διαφοροποιείται από τη γενική εικόνα της φίρμας σας
Περιλάβετε στη συσκευασία μια δράση (π.χ. διαγωνισμός) ή ένα κίνητρο για να μοιραστεί ο καταναλωτής τη φωτογραφία του προϊόντος
Δώστε στους καταναλωτές ένα hashtag (#) για να μοιραστούν την εμπειρία τους διαδικτυακά ή κάποιο χρηματικό κίνητρο αν μοιραστούν τη φωτό του προϊόντος (π.χ. ένα κουπόνι). Ακόμα, περιλάβετε φωτογραφίες των καταναλωτών που διακρίθηκαν στα κανάλια κοινωνικής δικτύωσής σας ως κίνητρο για να μοιραστούν τη φωτογραφία/video του προϊόντος